В ШКОЛІ
УЧИТЕЛЬ (до ученика): Як ты можешь доказати, што земля єсть округла? УЧЕНИК (перестрашено): Я николи, пане учитель, того не повідал, же она округла!
В ОТЧАЯНЬЮ
ТЕЩА: — Ах, ты выродный зятю! Днес похоронил єс жену и уж цілуєш кухарку. ЗЯТЬ: — А дайте мі спокой мамо, я в отчаянью сам не знам, што робю.
В ПАРКУ
Парадный шпорт Ваньо Пепериця проходится, натягненый, як струна, по парку з нареченом. Несподівано начало кропити дождьом. — Отвор парасолю, — гварит наречена. — Та кедь она дірава. — Так по што ты ей брал зо собом, як дірава? — А як я мог знати, же буде дождь?
ЯК ЛІПШЕ
ОН: — Як ты другого полюбиш, то я убью тебе, а потім себе. ОНА: — А може ты, мой милый, зачал бы от себе.
НА ПОХОРОНІ
Священник при конци погребения: — Жена покойного запра- ідат всіх присутных на приготовлену послі погребения трапезу... ПИРУСТНЫЙ: — О я уж теперь застарый на “трапезы” ходити. Най идут молоды, я ся уж дост натрапил.
ОТЦОВСКА ПОРАДА
СЫН: — Няню, чом то так єсть, же в дакотрых державах цисарь може засісти на трон, як ма 18 роков, а не може женитися, аж як ма 24 рокы? ОТЕЦ: — Бо, видиш, сыну, лекше управляти цілом державом, як одном женом.
В КЛУБІ
— Кілько фляшок пива можете выпити за єден вечер? — Звычайно — дві, по доброй вечери — три, на пикнику в горячий день — штыри, а як дакто фундує, то и десять.
В ШКОЛІ
УЧИТЕЛЬ: — Ванцю, повіч мі, што было перед сотворенном світа? ВАНЦЬО: — Пане учитель, я не знам, бо я ище тогды не ходил до школы.
В СУДІ
СУДЬЯ: — Вы славно пописалися, миссис, же сте затримали того рабуся, але ци сте мусіли го аж так не полюдски сбити? — Пане судья! Як же я могла знати, же я бью злодія, як я цілу ночь чатувала на свого мужа.
![]()
ОБ’ЯСНИЛ ГАЗДОВИ, ГДЕ ИДЕ ДОРОГА...
1-ый Лемко: — Гей, газдо! Та где тота дорога иде? 2-ий Лемко: — Та не иде нигде. Отколи ем ся родил, та тота дорога ту была, ту єсть и ту буде. Мы оба помреме, а она ту остане и нигде не піде.
![]() На торговици в Устью Русском. Два мясаре — тлустый стародавный, а худый — теперішный. Бесідуют о давных часах и предвіщуют новы.
СМІХ И ПРАВДА
На ярмаку в Мирошові
ЧМУЛЬ до ГРИЦА: — Знате, што, Грицу? В тых яйцях, што вы мі продали самы курчата были. ГРИЦ: — А што ты хотіл, Чмулю, жебы в них были телята?
НА ЯРМАКУ В ВЫШНОМ ОРЛИКУ
Продал газда гандлярови сухого коня, же го поправит и заробит на ним. О місяц приходит гандляр на каянку до газды: ГАНДЛЯР: — Знате, што пане Новак? Тот конь, пребачте, што вы мі го продали — здох! НОВАК: — Барз мі дивно с того. Он николи в мене того не зробил.
ШТО ТО С ТЫМА ПЕРОГАМИ
У газды в Вышной Ядлові
ВАНЬО до ЖЕНЫ: — А кілько думаш, было перогов на той мискі? ЖЕНА: — Веце, як пятьдесять. МУЖ: — Ци ты знаш, же я поіл всі, лем два ся остали? ЖЕНА: — А што с тыма двома, — не смакували? МУЖ: — Смакували, але я не хотіл таку пажерну свинью зо себе зробити.
ДАРЕМНА ЦИГАНСКЫ ГАРОСТЬ
В Ладимирові коло Свидника
Перевозил газда товар на возі єдным коньом и стал при корчмі напоити го. Там коло мура стояла коновка наполнена горілком. Газда подумал, што то вода, дал коньови напитися. Конь был жаждущий, вштурил голову до коновкы и выпорожнил горілку. О впол годины конь упал на землю и лежит, як бы здохлый. Цигане пришли, же будут сдерати скору и зачинают от хвоста. Коли конь порозуміл, же пришли по його скору, скочил на ногы и начал танцувати. Цигане с великого страху утекли зо села и цілый тыждень их никто не виділ.
Иван Ставровский.
![]() |